21 Ocak 2008

KEK VERDİM


Arıcılığa Bursa Tarım il müdürlüğünün kursuna katıldıktan sonra 2007'nin Nisanında 4 kovan alarak başladım.


Aldığım kovanlar 7 ve 8 çerçeve arılıydı. Kovan kontrollerini her hafta yaparak Mayıs, Haziran aylarını oğul verdirmeden geçirdikten sonra kovanların hepsi 20 çerçeve arılı oldu.


Köyümüz orman içerisinde olduğundan çoğunlukla Kestane ve Ihlamur ağacı bulunmaktadır.


Kestane ve Ihlamur çiçekleri bittikten sonra Temmuz ortasında her kovanı üçe bölerek eski anaları imha edip, Kafkas ırkı (f1) ana alarak kovanlara verdim.


Kasım ayında kovanlar 4 , 5 çerçeve arılı ve 3 , 4 çerçeve tamamına yakını ballı olarak kışa girdiler.


Ben 4 çerçeveyle kışa giren arılarımın zayıf olduğunu düşünüyordum, eski arıcılar içimi ferahlattıysa da yinede endişeleniyorum.
İki aydır kovanları açmıyordum, hava güzel olunca arılarımı kontrol etme fırsatını kaçırmak istemedim. Hava sıcaklığı 12 dereceydi ve arı uçuşu azdı.




Kovanları açtığımda durumun fena olmadığını gördüm, Ben rutubetten endişeleniyordum (nisan ayında kovan içiyle dışı arasındaki ısı farklılığından olsa gerek kovan tabanında su birinkintisi oluşmuştu) ama kovanda rutubet izine rastlamadım.



Dışdaki çerçevelerde bal kemeri vardı, çerçeveleri aralamadığım için iç kısmı bilemiyorum.





Kendim kek yapamadığım için kekleri hazır aldım. (kekleri üreten firmadan,reklamını yaptığım için indirim talep etsem mi acaba)



Bazı arıcılar strafor rutubet yapar deselerde, kovanların boşta kalan kısımlarına strafor koymuştum, şimdilik rutubet yok.

Hiç yorum yok: