16 Ekim 2008

KOVAN İMALATI

Önümüzdeki ilkbaharda kovan lazım olacağından yeni kovan yapıyorum.

Emekli iseniz veya boş vaktiniz oluyorsa, keresteyi köylerden kütük olarak alıp, biçtirip kovan yapabiliyorsanız, uğraşmaya değer diye düşünüyorum.

Satın alınan keresteyle (çalışma günlerinden sonraki hafta sonlarında) yapılan kovanların maliyeti, satın alınan kovan maliyetiyle aşağı yukarı aynı.

Birde satın alınan kovanların ölçü problemleri var tabi. Kendiniz yaptığınızda standart ölçülere göre yapabiliyorsunuz.

Maliyeti, satın alınanla aynı olsa da, kovanların standart ölçülerde olması için hafta sonlarında 10 tane daha kovan yaptım.


Kovanların polen kapanları kovanların tabanlarında sabittir. Polen alacağım zaman girişteki menteşeyi yukarıya kaldırıyorum. (Aşağıdaki gibi)




4 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

Kendi yaptığın kovanlar her zaman için en iyisi ağacı ucuza alabilirseniz karlı olursunuz yoksa dediğiniz gibi satın almaktan pahalıya geliyor fakat ölçüleri standart oluyor, boş zamanları değerlendirilmiş oluyor. Kolay gelsin iyi çalışmalar.

selamlar

muhteşem turunç dedi ki...

Kenan bey bu menteşe olayı güzel olmuş taşıma sırasında uçuş deliği kapatılmasında da kullanılır delıkler biraz çoğaltılıp..

ARICISERKAN67 dedi ki...

selamunaleykum..

Kenan bey bende sizin gibi kendi kovanlarımı kendim yapıyorum dediğiniz gibi ölçüler konusunda sorun yaşamıyorsunuz ve bence daha ucuza geliyor.

Abi polen tuzağı sanırım metal bir sıkıntı oluyormu abi metallerde arıya zararı varmı..

Kolay gelsin iyi çalışmalar....

Kenan GİŞAN dedi ki...

Serkan bey

Alüminyum polen kapanının şimdiye kadar bir sıkıntı olmadı.Çapaklı kısımları yukarıya getiriyorum.