01 Şubat 2008

KATLANIR ÇERÇEVE VE ANA ARI ÇİFTLEŞTİRME KOVANI

Katlanabilir çerçeveleri tamamladım, daha önce yaptığım menteşeleri çerçevelere monte ettim.


Çerçevenin açılmış hali, normal çerçeve ölçülerinde.İki çerçeve arasında 8mm boşluk bıraktımki çerçeve açılırken arsında bulunan arılar sıkışıp ölmesin.
Çerçevenin katlanmış hali.



IHLAMUR ağacından yapılan kovanların, bazı arıcılar tarafından bal veriminin yüksek olduğu yönünde yorumlar yapılınca :), bende ana arı bulundurmak için yapacağım kovanları ıhlamur ağacından yapmaya karar verdim. Ihlamurun ana arı kalitesinede faydası varmı denemiş olacağım :) .

Kovana dikkatli bakarsak sol tarafının normal çerçeve kenarı oturma deriliğinde 20mm, sağ tarafının ise menteşe oturacağı için derinliğinin (12mm) daha az olduğu görülür.

2 yorum:

mahmudiyearicilik dedi ki...

menteşelerin yapılışını bloğunuzda görmüştüm fakat çerçeveler yapılınca çok daha güzel olduğunu gördüm tebrikler çalışmalarında başarılar dilerim.

Dilek can dedi ki...

Merhaba,öncelikle bu güzel site için çok teşekkür ederim. Ben yeni arıcı adayayiyim ve uzun süredir ne zaman başım sıkışsa bu sitede buluyorum kendimi. Çok başarılı ve faydalı bir site. Ana arı kutularınin ölçülerini bir sitede (arıcılık.gen.t) vermissiniz ama orada çok uzun süredir uyeligim onaylanmadigi için ölçü fotoğraflarını göremiyorum. Bu sitede var mı acaba ölçüler bulamadım da.