13 Haziran 2013

Balmumu Eritme Aparatı

Arı sayısı artınca eritilmesi gereken petekler arttı,  güneş enerjisinden faydalanarak eski petekleri eritmek için kullandığım aparat yetersiz gelmeye başladı. 

Eski Balmumu Eritme aparatım.


Balmumu eritme aparatı için en ideal malzeme, gövdesi yalıtımlı olduğu için eski buzdolaplarıdır.

Eski balmumu eritme aparatıma petekler yatık olarak konuyor ve 4 adet alıyordu. Buzdolabından yapmaya karar verdiğimde baktım ki yatık vaziyette eritmek için koyarsam gene 4 adet alacaktı. 

Daha fazla peteği aynı anda eritebilmek için petekleri dikine yerleştirmeye karar verdim. 

Dikine yerleştirme kararı verirken bir endişem vardı. 

Güneş ışınlarının direk peteklerin üzerine değilde, çerçeve üst çıtalarına geleceği için buzdolabının içinde petekleri eritecek kadar sıcaklık olacak mıydı? 

 Buzdolabı içine sığacak şekilde yaptığım, çerçevelerin dizileceği kasa.

Çerçevelerin alt kısmında, sıcaklığı daha iyi ilettiği için alüminyum malzemeden yaptığım, akan balmumunu hazneye taşıyacak tava var. 


 Buzdolabı, güneş ışınlarından en iyi şekilde yararlanabilmek için yere 30 veya 45 derece açıyla ve güney yönüne bakacak şekilde yerleştirildi.





 İlk denememde bir eksiğimi fark ettim. 

Peteklerdeki balmumu erirken kalan posa dökülmeye başlıyor ve haznenin içine düşüyordu.

 Daha sonra peteklerin ön kısmına alüminyum tel koydum sorun çözüldü.

 Eriyen balmumunun toplandığı hazne de alüminyum malzemeden yapıldı.

Donan balmumunun tabanında tortu birikiyor. 

Bu tortuyu kazımak gerekiyor.  

Sonuç.

10 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM ...

Kenan Bey.

Yine ustalığını konuşturmussun.super olmuş .piyasadaki mevcutları hep yetersiz bulmuştum .Senin yaptığın tam bana göre .Bana bir taneuretebilirsen memnun olacağım .

SLM ve Muhabbetle...

Kenan GİŞAN dedi ki...

Yusuf bey,

Aleykümselam...

Beğendiğinize memnun oldum.

Kendime 1 adet yaptım.

Üretime başlamaya niyetim yok. :)

Ben nasıl yaptığımı tüm ayrıntıları ile paylaştım.

Bu fotoğraflar ile yapabilir veya bir ustaya yaptırabilirsiniz.

Kolay gelsin. :)

HÜSEYİN AVNİ ÖZCAN dedi ki...

Kenan abi çok güzel olmuş.

Emre Tuysuz dedi ki...

Kenan agabey...

Bu alımınyum tekne ve kabı sız kendınızmı yaptırdınız...yoksa satın mı aldınız temını kolay seylermı...

Bırde alımınyum olmasının bır nedenı varmı daha ucuz bır malzeme kullanamazmıyız

Kenan GİŞAN dedi ki...

Alüminyum tekneyi kendim yaptırdım.

Alüminyumu ısıyı daha iyi ilettiği için tercih ettim.

Unknown dedi ki...

Aliminyum ellerde titreme unutkanlık parkinson atkinson gibi ciddi hastalıklara sebeb olur bu aliminyumlu petekli baldan yiyeceklerin vayy haline tavayı aliminyum yerine galvenizden veya bakırdan yaptırmanızın sağlık açısından sakıncası yoktur.

Unknown dedi ki...

Güzel olmuş kenan bey eline sağlık koyduğunuz çıtaların tamama ne kadar sürede eriyor teşekkür ederim simdiden

Kenan GİŞAN dedi ki...

1 gün sonra çerçevelerdeki petekler dökülüyor. Çerçeveleri aldıktan sonra arı erimiş petekleri 1 gün daha bırakıyorum.

Akif dedi ki...

Eriyen mum neden direk dışarı akmıyor?

Kenan GİŞAN dedi ki...

Balmumu dışa aktığında hemen katılaşır, balmumu külçesi olmaz.