26 Mayıs 2008

OĞUL TAŞIMA KOVANI

Benim arılarım, kontrollerim neticesinde bu güne kadar oğul vermedi, daha önce hiç oğul yakalamadım ama ne olur ne olmaz diye, kendime oğul kovanı yaptım. Bu kovana hem oğul alınabiliyor hem de bal hasadı zamanında ballı çerçeveler konabiliyor.
Kovanı hafif olması için kontraplaklara ağaç çerçeve yaparak birbirine monte ettim.


Kovan önünde 5 x 1 cm. genişliğinde giriş deliği var.


5 tane çerçeve alıyor.





Kovan kontrollerinde, böyle çerçeveleri gördükçe yorgunluğa değdiğini düşünüyorum.

Geçen hafta ana memelerinden çıkan ana arılarımdan üç tanesi yumurtlamaya başladılar.

6 yorum:

Κώστας Ελευθεριου dedi ki...

A very nice 5frame hive with many uses, you are a great constractor my friend,Sorry if a have mistakes.

Hüseyin ALTIN dedi ki...

selamün aleyküm
Emeğin karşılığı işte
Güzel görüntüler
Eline koluna sağlık
Allaha emanet ol
Kal sağlıcakla

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Kenan Bey,
�ok g�zel olmu�.Bu hafta 1 adette ben yapt�m ama seninkinin yan�na bile konmaz.
Eline sa�l�k bize yeni fikir vermi� oldun.
Sayg�lar.

Unknown dedi ki...

Kenan bey ellerinize sağlık çok güzel olmuş,güle güle kullanın.
Ballı çıtaların temiz nakli için çok gerekli ve oğul yakalamak için çok pratik.

Selamlar.

melisettas dedi ki...

your construction is so nice!

beelovers dedi ki...

very good idea