13 Temmuz 2013

Kestane Balı

Arıcılıkta bir sezonda yapılacak ana işler önceden planlanmalı ve yol haritası hazırlanmalı.

Planlamalarda ufak tefek değişiklik olsa da ana hatların belli olması yapılacak işlerin sıralaması ve işleyişinde arıcıya kolaylık sağlıyor.

Arı sayısının her geçen yıl artması ve bir önceki sezon sonunda eski peteklerin eritilmesinden dolayı bu sene yedekte duran kabarmış peteğim fazla yoktu. 

Olanları da kestane bal akımı zamanı kullanmak için ayırdım.

İlkbaharın başlarından itibaren mevcut kovanları 7 çerçeve arılı hale getirerek 8. ve sonrasındaki çerçeveleri ham petekli olarak verdim. 

Ballıklarda 9 çerçeve kullandım ve her katlı kovandaki arılarım yaklaşık 12 adet ham petek kabarttı.


Kovanlarda  mayıs ayı ortalarında petek kabartma işlemi genelde bitti.


 Bu sene arılar mayıs ayında iyi bal yaptı.

Kestane balı öncesinde ana arı ızgaralarını da kovanlara koydum.

Bu aşamaya kadar her şey iyi gidiyordu.

Kestane çiçeği açtıktan sonra yağan yağmur ve doludan sonra nektar kesildi. 

 Ve hasat zamanı geldi.

Bal hasadın da  bana yardımcı olan köyümüz ve komşu köylü arıcılar.

Yardımları için kendilerine teşekkür ederim.

Bal kavanoza girdi.

Ne kadar bal alındı?

Genelde bu sene geçen seneye göre daha az bal alındı.

 Marmara bölgesinde değişik yerlerde ki kestane balı hasadından bilgiler aldım ve çevremdeki bazı arıcıların bal hasatlarına katılarak alınan balı gördüm. 

Kestane bölgelerinden alınan bal miktarı 3 kovandan  1 teneke baldan, 6 kovandan 1 teneke bala kadar değişiyor.

Benim aldığım bal miktarı da yaklaşık 3 kovandan 1 teneke bal.
    
Refraktometre ölçümünde balın su oranı %18,5 çıktı. 

Bundan sonra bir sonraki sezonun hazırlıkları başlıyor.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Allah bereketini artırsın Kenan abi