19 Temmuz 2013

Yeni Sezon Hazırlıkları

Kestane balı alındı.

Ayçiçek balı için Trakya'ya gitmekten son anda vaz geçince yeni sezon için hazırlık yapmam gerekmekteydi.  

 Arılığımın eski hali bu şekildeydi.

Solda, arılığın en üst sıradaki arıları nisan ayında arılık içinde yerleri değiştirmiştim.

İlkbahar başlarında kestane balını aldıktan sonra arıları olduğu yerde bölmeyi düşündüğümden, her sehpaya 1 kovan gelecek şekilde arıların bir kısmının yerlerini değiştirmiştim. 

Kovanların yerlerinin değiştirilmesi sonrasında ne kadar tarlacı kaybı oldu?

Önemsenecek miktarda olmadı.

Yer değiştirilmeyen kovanlarla aşağı yukarı aynı zamanda ballıklarını koydum ve bal aldım.

Bunu yaparken bazı incelikler var tabii ki, zaman çok önemli.



Bölünebilecek tüm arıları aynı sehpa üzerinde ikiye böldüm.

Bölerken çok zayıf kalmamaları önemli. 

 Daha önceden hazırlamış olduğum ana arıları tüplere kek koyarak verdim. 

 Ana arılar kabullenip bir kısmı yumurtlamaya başladılar.

Sıra, peteklerdeki yavru gözleri kapanmadan varroa mücadelesine geldi.

 Arılığımın yeni düzeni bu şekilde.



 Arıları bölerken kovanlardaki fazla kabarmış petekli çerçeveleri toplayıp, poşetliyor ve derin dondurucuda 2 gün tuttuktan sonra ballıklarda muhafaza ediyorum. 


2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Kenan Bey.

Arılığında bir tertip ve düzenin olması takdire şayan.Yine kabarmış çerçeveleri de poşet içerisinde saklaman örnek bir davranış.

Arılıktaki yeni düzen göze daha hitap eder duruma gelmiş.

SLM ve Muhabbetle...

Kenan GİŞAN dedi ki...

Yusuf bey, teşekkür ederim.