30 Ocak 2008

KATLANIR ÇERÇEVE MENTEŞESİ

Ana arı bulundurmak için kovan yapmaya karar verdiğimde, beyazkovan sitesinde gördüğüm katlanır çerçeve bana kullanışlı geldi.

Çerçeve açıldığında normal kovanda kullanılıyor, katlandığında ise ruşet kovanda da kullanılıyor. Standart kovanda bulundurduğumuz katlanır çerçeveyi arılarıyla beraber alıp katladıktan sonra ruşet kovana koyabiliyoruz.

Standart kovandan ruşet kovana arı sirkeleme zahmetinden kurtuluyoruz.

Ben ruşet kovanları, iki tane katlanır çerçeve alacak şekilde yapmayı düşündüm. Arılar ruşet kovana sığmadığında çerçeveleri açarak standart kovana alıp çerçeve ilavesiyle bir kovanımız daha olur.

Şayet ruşet kovanın anasını başka bir anasız kovana verdiğimizde, çerçeveleri açıp diğer standart kovanlara verebiliriz.

Çerçeve standart ve ruşet kovanların ikisindede kullanılabileceğinden bana kullanışlı geldi.


Çerçevenin önce menteşelerinin yapımından başladım. Menteşeleri metal saçdan yapacağım için PRES İŞ ISI CIHAZLARI LTD.ŞTİ.'ndan (biraz reklam oldu ama) yardım aldım.


Firma imalat sorumlusu Hüseyin ESMER menteşeleri punta yapıyor.



Hüseyin abi ellerine sağlık.



Menteşelerin deliklerini kendi atölyemde deldim ve pimlerini çaktım.


Çerçeve açık vaziyette iken menteşe böyle duracak.





Çerçeve katlanınca menteşe böyle duracak.
Daha sonra çerçeveler ve kovanı yapılacak.

2 yorum:

Hayyam dedi ki...

Türk arıcısı bu işte önünü açan olsa kim tutar :)

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

ne diyelim
herzaman zeki arıcılara ihtiyacımız var
başarılar