23 Ocak 2008

ÖRTÜ TAHTASI

Son günlerde bazı bloglarda kovan havalandırmasıyla ilgili yazılar okuyorum, benim yaptığım uygulamayı yazmak istedim.




Yalova bölgesinde bir iki arıcıda gördüğüm örtü tahtası yerine havayı geçiren halı kullanıyorum halı hem hava geçiriyor hemde sıcak tutuyor.
Halı üzeri şurup veya kek vermek için, pencere şeklinde ( [ yandaki şekildeki gibi üç tarafı )kesilip, kesilen yerden yukarıya kaldırılarak halı kaldırılmadan şurup veya kek buranın üzerine konabiliyor.
Benim köyüm Bursa'ya göre yaklaşık 4 derece soğuk oluyor. Bu yaptığım uygulamayla, son yaptığım kontrolde rutubet yoktu, kovan önlerinde ölü arılar bir kaç tane vardı. Kovanlarımın durumu havalandırma yönünden iyiydi.

3 yorum:

Hayyam dedi ki...

Türk milletinde var olan cevher bu işte pratik zeka.Bu örtüyle arıların zarar görmeden kışlıyormu en harika örtü budur.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

slm
herkesin görüşüne saygımız var fakat
ben bu ortü tahtasını onaylamıyorum
hiç uygun değil
yorum serbest

Kenan GİŞAN dedi ki...

sn.Taşkın
Niye onaylamadığınızı yazsaydınız bende öğrenseydim.
İlginize teşekkür ederim.