13 Mayıs 2008

ARILARIMA SEBİL YAPTIM

Arılarımın bulunduğu bahçenin önündeki yolu kullanan komşum Kazım abi, senin arılar yoldaki sudan alıyorlar deyince, yolun ilerisindeki su akan yere baktım, hakikaten arılar yoğun şekilde su alıyorlar. Nadir kullanılan yol olsada, geçenleri rahatsız etmemek için, arılarımın su ihtiyacını karşılamak için, arılarıma suluk yaptım.



Yere kalınca bir kazık çaktım üzerine 30 litrelik bidonu koyarak düşmesin diye telle bağladım.






Su damladığında çıtalardan yavaşça akabileceği düzeneğin bulunduğu tahtayı boyadıktan sonra bidonun önüne yerleştirdim.




Tahtanın alt kısmına da 8mm derinliği ve 10mm genişliğinde kanalları olan tahtayı su terazisiyle yere sabitledim. Su bidonun musluğundan damlalar halinde akarak kanal aralarına doluyur, arılarda rahatlıkla su alabiliyor.



1 yorum: