24 Haziran 2008

HAFTA SONU KONTROLLERİ

Hafta sonu kontrollerinde aşağıdaki gibi beyaz çerçeveleri görmek insanı mutlu ediyor. Nektar akımı azaldı gibi, bal durumu iyi olur inşaallah.




Ana arı üretimindeki ilk denememde istediğim neticeyi sayı olarak alamadım, daha öncede yazmıştım larva trasferi yaptığım hafta sonu hava sıcaklığı 19 dereceydi, larva trasferi için ideal hava sıcaklığı 35 derece, 30 trasferden 7 tanesi tutmuştu, bu durumu ben hava ısısının düşüklüğüne bağlıyorum, birde hiç arı sütü kullanmayışıma.


Yeni ana arılar yumurtluyorlar ne zamandır.


İkinci ana arı üretimine başladım, yine larvaların kurumaması ve yastıklama yapması için lazım olan arı sütü yok. Hafta sonu 30 larva trasferi yaptım, sonucunu merakla bekliyorum.

Bu da geçen hafta incir dalından aldığım dayımın oğulu. Petekleri kovan dibine kadar indirmişler. İyi çalışıyorlar, pekde uysallar.


Yukaradaki kovan dayımın oğul veren kovanı. Onu da kontrol ettim, arı iyi çalışıyordu çok da sakin, arka petekte geçen hafta gördüğüm iki tane ana memesi hala duruyordu. Dayıma sordum bunlar lazım mı? diye, al dedi.

Anaları petekten keserek aldım. Ana arı neredeyse çıkacaktı, elimde vızıldayıp duruyordu. Tek çerçevelik anasız arılarım vardı onlara verdim. Ertesi günü baktığımda ananın bir tanesi çıkmış dolanıyordu. Oğula meyilli bir ırk değildir inşaallah.

İkincisin çıkmasını bekliyorum.

Bu da bahçeme gelen misafir.

1 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

inşallah az veya çok bal olur
başarılar dileriz