27 Nisan 2010

ANA ARI ÜRETİMİ

Hafta sonu ana arı üretimine başladım.
Bir kovanımdaki ballı olan iki çerçeveyi arısıyla ve ana arısıyla beraber başka kovana aldım.
Ana arı üreteceğim kovana başka kovandan iki çerçeve arı sirkeledim.
Kovana şurup ve kek verildi.
Kurtcukların en küçüklerini almaya çalıştım, 28 kurtcuk trasferinden 16 tane tutmuş görünüyor.






Ana arı üretimini gerçekleştirdiğim kovan.

Bir kovanımda 2007 yılının ana arısı var bu hafta yaptığım kontrollerde iki tane ana memesi yapmış ana da aynı çerçevede yumurtlamaya devam ediyor.

Arılar kovanlarda yavru alanlarına polen stoklamaya başladılar.
Fazla depolamasınlar diye birazını ben alıyorum.




2 yorum:

yalovalı arıcı dedi ki...

komşu sen bu işi öğrendin yapmışken fazla yapta bizde senden hazır alırız artık :))

kolay gelsin...

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

üretilen ana arılar hangi ırk oluyor
yalova yerli arısımı acaba
başarılar