24 Ocak 2011

KIŞ ORTASI KOVAN KONTROLÜ

Hafta sonu hava fena değildi, ana arı çiftleştirme kovanlarının gıda durumlarını kontrol ettim.

Kısa süreli kontrollerde, körükte yakmak için oluklu mukavva kullanıyorum.

Bu sene ilk defa ana arı kutularını kışlattığımdan bazı endişelerim vardı.

Ana arı kutuları diğerlerine göre daha çok bal tüketiyor arada bal takviyesi yapmak gerekiyor diye yazan arkadaşlar vardı.


Kovanlar 5 yarım çerçeveli, eksik olan çerçeve yerine kış başında 1/2 kg. kek koymuştum bitirmişler.

1/2 kg. kek ilave ettim.

Balları idare eder.
Ana arı kutularının nüfusları çok değil.
Yavruyu az da olsa kapatmışlar.
Havalar çok soğumaz inşaallah.

Kışa 5 ana arı kutusuyla girmiştim.
Kış gelmedi daha gerçi.

Şimdilik kayıp yok.





Ballı babalar az da olsa açmışlar.


Arılığımın son hali.




4 yorum:

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

sayın kenan gişan
göründüğü kadarı ile
mevcut iyi fakat
kovan bal durumu zayıf görünüyor
buradan bakınca
sırlı bal var fakat göz balı dediğimiz açık bal görünmüyor
kış uzun giderse bu kovanlarad riziko var diye düşünmekteyim

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Kenan Bey.

Kış ortasında koloniye verdiğiniz kek sıkıntı olmuyor mu.Mesela bir koloniye sıvı besleme yaparak aradaki farkı gözlemleseniz daha iyi olmaz mı.

Arılığınız ve çalışma düzeniniz hoşuma gidiyor.

SLM ve Muhabbetle...

Kenan GİŞAN dedi ki...

Yusuf bey,

Kek verdiğim kovan, ana arı çiftleştirme kovanı, yarım çerçevelerden 5 tane sığıyor. Keki arıların üzerine değil bir çerçeve eksiltip onun yerine veya üst besleme kabına koyuyorum.

Arı salkımdayken keki yemediğinden bir problem olmuyor, hava biraz ısındığında salkımı genişlettiğinde veya bozduğunda yiyor ve suya çıkıyor.

Şurup verilirse yavru alanını genişletir bu da soğuklarda riskli olur.

Normal kovanlara kışın kek vermiyorum, ağustos ayından sonra veriyorum.

HÜSEYİN AVNİ ÖZCAN dedi ki...

Kenan abi çiftleştirme kutularında bence durum iyi.Abi havanın çok iyi olduğu bir günde azıcık ta sıvı besleme yaparsan dahada iyi olur.